HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU

  • Yeni Başlık Gönder
  • Cevap Gönder

Karbonhidrat nedir, neye yarar? Hangi besinlerde bulunur?

Paylaş

Herkonu Forum Sitesi
Admin
Admin

Kayıt tarihi: 26/01/08
Kadın
Mesaj Sayısı: 1543
Burç Sembolü: Burcunuzun Sembolü Lütfen
Medeni Durumu: Evli
Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi: ---
Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler: Söylemediğin sözün hakimi,
söylediğin sözün mahkumusun.
________________________

Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
_______________________

Körden DeğiL!! Nankörden,
YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
_______________________

Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
Ben Sadece,
Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
Site Puanı Site Puanı: 1337
Rep Puanı Rep Puanı: 32

yok Karbonhidrat nedir, neye yarar? Hangi besinlerde bulunur?

Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Ptsi 02 Haz. 2008, 4:09 pm

Karbonhidrat nedir, neye yarar? Hangi besinlerde bulunur?
Karbonhidrat; insanların ve hayvanların organik besinlerinden en önemlisi olan organik kimya birleşiklerinin genel adıdır.
Karbonhidratlar hemen kalori sağlayarak vücudun fizik ve zihin çalışması için gerekli enerjiyi verir. Karbonhidratlar, öbür besinlerin vücutça alınmasına, sindirilmesine yardım ederler. Eksikliğinde bitkinliğe, sağlığın bozulmasına, zihin konsantrasyonunda azalmaya yol açar.
Karbonhidrat grubunda üç tür besin vardır:
A- Şekerler
B- Nişastalı maddeler
C- Selüloz
Şeker ve nişasta enerji elde etmek için glikoza çevrilir. Enerji olarak kullanılmayan fazla karbonhidrat vücutta çabucak yağ olarak depo edilir. Vücut bu fazlalığı yakmak için daha çok B vitamini kullanır, dolayısı ile öbür organların bu vitaminden yoksun kalmasına yol açar.
Meyve ve sebzelerin büyük kısmını oluşturan selüloz karbonhidratlarının enerji değeri yoktur, fakat bunlar bağırsakları çalıştırmak için gerekli posayı sağlarlar. Selüloz beslenmeye etkisi olmamasına rağmen bağırsağın çalışmasını düzenler. Besinin işe yaramaz kısmını oluşturduğu için tümü bağırsaklardan dışarı atılır. Bu nedenle alınan besinle selüloz oranı ne kadar fazla olursa bağırsaklar da o kadar düzenli çalışır. Kabızlık çekenlere selüloz bakımından zengin sebze ve meyve yemeleri salık verilir.
En iyi karbonhidratlar; sebzeler, meyveler ve rafine olmamış unlarda bulunur. Uygun olan şeker karbonhidratları da bal, pekmez ve kuru üzümdür. Uygun olmayan şeker ve nişasta karbonhidratları ise rafine ( beyaz) şeker, un ve ekmektir.

Kaynak: tedaviyolu.com
  • Yeni Başlık Gönder
  • Cevap Gönder

Forum Saati Ptsi 20 Ekim 2014, 11:42 am