HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    ÇOCUK BÜYÜTMENİN STRESİ

    Paylaş
    avatar
    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    yok ÇOCUK BÜYÜTMENİN STRESİ

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Paz 01 Mart 2009, 6:35 pm

    Çocuklarınızı yetiştirmenin heyecanlı, keyifli ve eğlenceli taraflarının yanı sıra, ciddi kararlar almanızı gerektirecek, sizi ağır sorumlulukların altına sokacak durumlar da vardır. Bunun sonucunda kendinizi stres altında hissetmeniz doğaldır. Bu, iyi, ya da kötü ebeveyn olmanızla ilgili değildir, ancak anne olmaktan aldığınız keyfi bir nebze de olsa kaçırabilir.

    Stres nedir?


    Stres, çocuklarınıza, aileniza, işinize ve günlük işlerinize dair sorumluluklarınız, başedebileceğinizden fazla gelmeye başladıysa, hissedebileceğiniz baskı duygusudur. Stresliyseniz, kaslarınız gerilir, kendinizi yorgun ve sinirli hissedebilirsiniz ve normalde uğraştığınız küçük şeyler bile sizi çileden çıkarabilir.


    Çoğu zaman stres yaratabilecek pek çok şey karşısında sakinliğinizi korursunuz: Oraya buraya saçılmış yemek artıklarını sakince temizler, yere atılmış giysileri söylenmeden toparlar ve etmeniz gereken telefonu etmeden önce, bluğ çağındaki kızınızın kırk saatlik telefon konuşmasını bitirmesini sabırla beklersiniz. Bunlar, aile yaşantısının olumlu ve sevgi dolu yanlarıyla birlikte gelen günlük şeylerdir. Ancak bazı günler, pek çok küçük, ya da aslında çok da küçük olmayan şey birbirini takip eder ve belki uykunuzu da iyi almamışsınızdır veya eşinizle tartışmışsınızdır ve sonuçta sabrınızı yitirmeye başlarsınız ve sinirler gerilir. Stresi, kendinize dikkat ederek ve basit stresle başetme yöntemleri uygulayarak azaltabilirsiniz.


    Stresi azaltmanın yolları


    Ağırdan alın.


    Günlük olarak yaptığınız işlerin çoğu, çocuğunuz varken daha uzun zaman alır. Acele ve telaştan kaçınmak için kendinize fazladan zaman tanıyın. Zaman kısıtlaması ortadan kalktığında, çocuklarının tepkisi de daha iyi olacaktır.


    Pozitif düşünün.


    Kafanız içinde sık sık ne yapacağınızı planlamak, kendinizin ve başkalarının yaptıkları hakkında yorum yapmak gibi konuşmaları yaparsınız. Bu konuşmalar olumlu olduğunda, kendinizi de daha rahat ve sakin hissedersiniz. Örneğin; eğer kendinize "Bunu yapabilirim" ya da "Karar almakta iyiyimdir" derseniz, kendinizi cesaretlendirmiş olursunuz ve bunun sonucunda da kendinizi daha az stres altında hissedersiniz. Kendinize söyleyeceğiniz "Bu berbat" ve "Ben ümitsiz vakayım" gibi sözler, ters etki yaratır ve kendinize olan güveninizi azaltır. Kendinizle yaptığınız konuşmalara dikkat edin ve bunların olumlu olmasına çalışın. Çocuklarınızı cesaretlendirebiliyorsunuz, kendinizi niye cesaretlendirmeyesiniz?


    Günlük rutininize rahatlatıcı aktiviteleri de dahil edin.


    Mesela sakin bir müzik dinleyebilir veya bir kitap okuyabilirsiniz. Evde sakince geçirilecek bir zaman diliminden hem siz, hem de çocuklarınız yararlanabilirsiniz.


    Şu basit rahatlama egzersizlerini deneyin.


    Gerildiğinizi hissetmeye başladığınızda,


    • yavaş, derin bir nefes alın ve yavaşça verin ve sonra tekrar edin.


    • omuzlarınızı gevşek tutup ellerinizi de iki yanınıza serbestçe bırakın.


    • alnınızı sıkmayın ve çenenizi de kasmayın.


    • vücudunuz gevşedikçe, zihninizin de gevşediğini hissedin.


    Sakin kalabilmek


    Bazen üzerinizde biriken baskıyı kontrol altında tutabilmek için çabucak bir şeyler bulmanız gerekebilir. Aşağıdaki öneriler bu noktada işinize yarayabilir:


    • Bir arkadaşınıza telefon edin.


    • Temiz hava alın.


    • 10 a kadar sayıp kendinize sorun: "Sakin miyim?" Cevap "hayır"sa, "evet" olana dek saymaya devam edin.


    • Yüksek sesle gülün. Kahkaha stres atılmasına yardımcı olur.


    • Sevdiğiniz bir müziği koyup dinleyin.


    • Evde büyük bir temizlik yaparak enerjinizi oraya kanalize edin.


    • Bir bardak su için, ya da kendinize çay yapın.


    • Çocuğunuzla geçirdiğiniz, onu yatırırken size sarılması gibi hoş bir anı düşünün.


    • Çocuğunuza sarılın.


    • Kendinize sakin olup, pozitif düşünmenizi söyleyin.


    • Çocuğunuzla ilgili ilk anılarınızın yer aldığı, fotoğraf albümü, eski oyuncakları gibi eşyalara bakın.

    Kaynak: hekimce.com

      Forum Saati Perş. 21 Eyl. 2017, 6:41 am