" O, yapayalnızdır. Hiçbir arkadaşı ve dostu yoktur; çünkü o yalnızlık ülkesinin binlerce ferdinden biridir. "
Otizm hakkında henüz çok şey bilinmiyor. Konuyla ilgili bilgilerin çoğu gözlemlere dayanmaktadır.
Ayrıca birçok önemli bilgi, otizmi yenmiş otizme rağmen kendilerini ifade edebilen yetişkin otistiklerden
öğrenilmektedir. Yetişkin otistiklerin yazdıklarından ve anlattıklarından onlar hakkında daha gerçekçi
bilgilere sahip olunmaktadır. Bu otistiklerin en tanınmışları, Gunilla Gerland, Richard Lansdown,
ve Temple Grandin'dir.
Otizme neyin yol açtığı hala tartışma konusudur. Otizmi iyileştirici veya otistik yetersizlikleri hafifletici
bir ilaç bulunmuş değildir. Otistik çocuklara verilen bazı ilaçlar ise, otizmi tedavi edici değil, sadece
otizme eşlik eden epilepsi, aşırı hareketlilik gibi rahatsızlıkları hafifletmek içindir.
Otizm hastalık olarak kabul edilmemektedir. Otistik çocuklar, tedavisi olmayan engelli grup olarak
görülmektedir. Ancak bilinen şudur ki, otizm eğitim ve çeşitli terapilerle hafifletilebilir. Otistik çocuğun
bağımlılığı azaltılıp bağımsızlığı artırılabilir ve otizme eşlik eden çeşitli davranış problemleri ortadan
kaldırılabilir.
Yaşın ilerlemesi ve eğitimin sürekliliği ile yoğunluğuna paralel olarak sosyal beceriler, iletişim, günlük hayat
ve akademik becerilerde iyiye doğru gelişmeler görülür. Erken tanı konulan ve eğitimine erken başlanan, zeka düzeyi
yüksek olan otistik çocukların çoğu, altı yaş civarında normal çocuklarla beraber okula başlar ve onların seviyesine
gelir.
İnsanlar, otizm hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. Ülkemizin birçok yerinde otistik bireylerin arkasına
teneke bağlanıp, onlarla eğleniliyor ve "deli" diye tanımlanıyor. Birçok yerde ise, insanlara zarar veriyor gerekçesiyle yabani bir hayvan gibi zincire vuruluyor. Çocuğuna şifa bulmak için diyar diyar gezen ve hocalara
giden ana babaların da sayısı oldukça fazla. Otizm ve diğer özel eğitime muhtaç çocukların ailelerini boş
umutlarla sömüren ve bu kişiler üzerinden ticaret yapan çok sayıda terapi ve rehabilitasyon merkezi vardır (İşini
gereği gibi yapanları tenzih ederiz).
Otizmin tedavisinde ya da otistik belirtilerin hafifletilmesinde ve otizme eşlik eden problem davranışların
azaltılmasında birçok terapi yöntemi uygulanmaktadır. Ancak en iyi tedavi yöntemi, sürekliliği olan ve yoğun
olarak verilen, ayrıca çok iyi planlanan eğitimdir.
>> Çetin Özbey'in Otizm ve Otistik Çocukların Eğitimi adlı kitabının Önsöz'dür.
Otizm hakkında henüz çok şey bilinmiyor. Konuyla ilgili bilgilerin çoğu gözlemlere dayanmaktadır.
Ayrıca birçok önemli bilgi, otizmi yenmiş otizme rağmen kendilerini ifade edebilen yetişkin otistiklerden
öğrenilmektedir. Yetişkin otistiklerin yazdıklarından ve anlattıklarından onlar hakkında daha gerçekçi
bilgilere sahip olunmaktadır. Bu otistiklerin en tanınmışları, Gunilla Gerland, Richard Lansdown,
ve Temple Grandin'dir.
Otizme neyin yol açtığı hala tartışma konusudur. Otizmi iyileştirici veya otistik yetersizlikleri hafifletici
bir ilaç bulunmuş değildir. Otistik çocuklara verilen bazı ilaçlar ise, otizmi tedavi edici değil, sadece
otizme eşlik eden epilepsi, aşırı hareketlilik gibi rahatsızlıkları hafifletmek içindir.
Otizm hastalık olarak kabul edilmemektedir. Otistik çocuklar, tedavisi olmayan engelli grup olarak
görülmektedir. Ancak bilinen şudur ki, otizm eğitim ve çeşitli terapilerle hafifletilebilir. Otistik çocuğun
bağımlılığı azaltılıp bağımsızlığı artırılabilir ve otizme eşlik eden çeşitli davranış problemleri ortadan
kaldırılabilir.
Yaşın ilerlemesi ve eğitimin sürekliliği ile yoğunluğuna paralel olarak sosyal beceriler, iletişim, günlük hayat
ve akademik becerilerde iyiye doğru gelişmeler görülür. Erken tanı konulan ve eğitimine erken başlanan, zeka düzeyi
yüksek olan otistik çocukların çoğu, altı yaş civarında normal çocuklarla beraber okula başlar ve onların seviyesine
gelir.
İnsanlar, otizm hakkında yeterli bilgiye sahip değildir. Ülkemizin birçok yerinde otistik bireylerin arkasına
teneke bağlanıp, onlarla eğleniliyor ve "deli" diye tanımlanıyor. Birçok yerde ise, insanlara zarar veriyor gerekçesiyle yabani bir hayvan gibi zincire vuruluyor. Çocuğuna şifa bulmak için diyar diyar gezen ve hocalara
giden ana babaların da sayısı oldukça fazla. Otizm ve diğer özel eğitime muhtaç çocukların ailelerini boş
umutlarla sömüren ve bu kişiler üzerinden ticaret yapan çok sayıda terapi ve rehabilitasyon merkezi vardır (İşini
gereği gibi yapanları tenzih ederiz).
Otizmin tedavisinde ya da otistik belirtilerin hafifletilmesinde ve otizme eşlik eden problem davranışların
azaltılmasında birçok terapi yöntemi uygulanmaktadır. Ancak en iyi tedavi yöntemi, sürekliliği olan ve yoğun
olarak verilen, ayrıca çok iyi planlanan eğitimdir.
>> Çetin Özbey'in Otizm ve Otistik Çocukların Eğitimi adlı kitabının Önsöz'dür.