HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    Leo Kanner Kimdir ?

    Paylaş
    avatar
    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    herkonu11 Leo Kanner Kimdir ?

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Paz 20 Şub. 2011, 2:44 pm


    Leo Kanner (1955)


    Leo Kanner (d. 13 Haziran 1894 – ö. 3 Nisan 1981) otizm ile ilgili çalışmaları ile tanınan Avusturya doğumlu ABD’li psikiyatrist ve doktordur.

    Kanner Avusturya’nın Klekotow (Klekotiv) şehrinde doğdu. Berlin Üniversitesi’nde başladığı öğretimine 1913 yılında çağrıldığı Avusturya Ordusunun I. Dünya Savaşı’na girmesiyle ara verdi ve 1921 yılında buradan tıp doktoru olarak diploma aldı. 1924 yılında ABD’ye göç etti ve Güney Dakota’sa Yankton County Devlet Hastanesi’nde asistan doktor olarak görev yapmaya başladı. 1930 yılında Baltimore’da bulunan Johns Hopkins Hastanesi’nin ilk çocuk psikiyatrisi servisinin kurulması için seçildi. 1933 yılında psikiyatri doçenti oldu.

    ABD’de çocuk psikiyatrı olarak tanımlanan ilk doktordur ve 1935 yılında yazdığı ders kitabı Child Psychiatry (Çocuk Psikiyatrisi), İngilizcede çocukların psikiyatrik sorunlarına eğilen ilk ders kitabıdır. 1943 yılında yazdığı "Autistic Disturbances of Affective Contact" (Duygusal İlişkinin Otistik Bozuklukları) adlı makalesi, Hans Asperger’in çalışmalarıyla birlikte otizmin modern araştırmalarının temelini oluşturur.

    1957 yılında Çocuk Psikiyatrisi direktörü oldu. 1959 yılında emekliye ayrılmasına rağmen 87 yaşında ölene dek aktif kaldı.


    Otizm, Leo Kanner tarafından 1943 yılında tanımlandı. Kanner, 11 çocukta gördüğü benzer özellikleri belirterek, “Erken Çocukluk Otizmi” (Early İnfantile Autism) adını verdi. Aynı tarihlerde (1944) Avusturyalı psikiyatrist Hans Asperger de bir grup çocukta gördüğü bazı davranışları tanımladı ve bu davranışları “Otistik Psikopati” olarak adlandırdı. Asperger, tanımlamayı savaş yıllarında ve Almanca yazdığı için uluslararası alanda fazla tanınmadı. Daha sonra yapılan araştırmalarda Kanner ile Asperger’in aynı hastalığı belirtikleri ortaya çıktı.

    Otizm, önceleri kişilik bozulmasından kaynaklanan çocukluk şizofrenisi veya çocukluk psikozu olarak kabul ediliyordu. Sonradan ruhsal hastalık olmadığı anlaşıldı.

    Kategori Asperger-SendromuKanner-Sendromu
    Engelliğin başlangıcı 2-3 yaşYaşamın ilk aylarında, 3 yaşından önce
    İlişki kurma aksaklığı Çevredeki insanlar, rahatsız edici birer unsur olarak algılanır ve göz temasından sakınırlar Çevredeki insanlar yokmuş gibi kabul edilir. Göz teması mümkündür ama bu çok kısa sürelidir.
    Cinsiyet Dil Çocukların neredeyse tamamı erkektir (8:1). Çocuk çoğu kez konuşmaya erken başlar ve mükemmel bir konuşma yeteneğine sahip olur. Yürümeye başlamadan önce konuşmayı öğrenir Hem kız hem de erkek çocuklarda görülür, ama erkek çoğunluktadır (3:1). Konuşma yeteneği genellikle gecikmeli olarak başlar. Konuşmaya başlamadan önce yürümeyi öğrenir
    Motor beceriler Beceriksizlik vardır ve motor becerilerinde geriliklere rastlanır. Motor gelişiminde herhangi bir anormallik göze çarpmaz
    Zekâ Orta ile ortanın üstü bir zekâ düzeyi, mükemmellik düzeyinde özel yetenekler; soyut düşünebilme yeteneği ve sembolleri anlama derecesi ortalamanın üstünde. Çoğunlukla kısmi veya genel aksaklıklar; soyut düşünme ve sembolleri anlama düzeyi, genellikle ortalamanın altında
    Ailesel özellikler Otistik yatkınlığı olan entelektüel bir baba Otistik yatkınlığı bulunan entelektüel bir anne ve baba.
    TahminYetişkinlik çağına erişinceye kadar eksikliklere sahiptir Gençlik ve yetişkinlik çağına kadar kalıcı olur.

    (Tablo 1) Asperger ve Kanner Sendromları’nın birbiriyle karşılaştırılmaları (Tufan, 2003).
    KAYNAK: Çetin ÖZBEY, Otizm ve Otistik Çocukların Eğitimi, İnkılap Kitapevi, İstanbul, 2005.



      Forum Saati C.tesi 23 Eyl. 2017, 12:05 am