HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    Otizmde eğitim ve terapi

    Paylaş

    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    herkonu12 Otizmde eğitim ve terapi

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Perş. 11 Ağus. 2011, 3:12 pm

    Otizmde eğitim ve terapi

    Adı ister eğitim olsun, ister terapi unutulmaması gereken çok önemli kurallar vardır.

    - Her çocuk için aileyle yapılacak görüşmeler ve gözlemler sonrasında özel olarak geliştirilmiş programlar hazırlanmalı, hedefler belirlenmeli
    ve bu hedefler 6 aydan daha uzun olmamak kaydıyla belli aralıklarla gözden geçirilmelidir.

    - Dil öncesi etkinlikler için terapi düzenli ve devamlı olmalıdır.

    - Aileye destek verilmelidir.

    - Eğitim, çocuğun yaşamının her anında var olmalıdır.

    - Eğitmenin, anne, baba ve çocuğun diğer yakınlarıyla alışverişte bulunması ve nasıl davranacakları konusunda onlara örnek olması
    çok önemlidir.

    - Terapinin eğlenceli olması şarttır. Mutlaka yapılması gereken çalışma ve tekrarlar dışında, çocuk için cazip ve eğlenceli oyunları da
    içermelidir.

    - Çocuk hiçbir zaman zorlanmamalı, etkinlikler olabildiğince kendiliğinden gelişmelidir.

    - Siz öğretirken kendiliğinden oluşmuş başarıları da ödüllendirmeniz gerekir.

    - Çocuğa ihtiyacı olandan daha fazla deneme yapma şansı verilmelidir.

    - Terapi sırasında olabildiğince sessiz bir ortam hazırlanmalıdır ki, çocuk kendi sesini duyabilsin. Alıştırmalar ve direktifler için
    gerekenden daha fazla konuşulmamalıdır.

    - Çocukların devam ettikleri anaokulu, kreş veya yuvalarla, uygulanan eğitim programına dair bilgi alışverişinde bulunmalıdır.

    - Çocukların okulları veya içinde bulundukları diğer faaliyetler, çeşitli ortamlar, gruplar ( dans, jimnastik, yüzme grupları ) ve diğer
    organizasyonların sorumluları ile yakın ilişki içinde bulunulmalı ve buralarda çıkabilecek sorunlar için çareler üretilmelidir.


    Kaynak; DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ ( YAĞMUR ÇOCUKLAR - Otizm Nedir? ) Kitabı

    DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ Kimdir?

    Dr. Barış Korkmaz, ilk ve orta öğrenimini İzmir Bornova Anadolu Lisesi'nde tamamladı. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi.
    Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda nöroloji ihtisası yaptı. 1986'dan itibaren çocuk nörolojisi ve çocukluğun
    gelişimsel bozukluklarıyla ilgilendi. 1989'da Edinburgh'da otizm, konuşma ve öğrenme bozuklukları üzerine eğitim gördü.
    1991'de Cerrahpaşa Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda uzman olarak göreve başladı. New York'ta Prof. Dr. Isabelle Rapin ile
    çalışarak otizm ve gelişimsel disfaziler üstüne bilgi ve deneyimini artırdı. 1993'te Nöroloji doçenti, 1995'te yan dal ihtisası
    olarak çocuk nörolojisi uzmanı oldu. Uluslararası Çocuk Nöroloji derneği ve Davranış Fenotipleri Derneği üyesi olan
    Doç. Dr. Barış Korkmaz'ın otizm, gelişimsel disfaziler ve çocukluk çağı epilepsileri üzerine 60'tan fazla eseri vardır.

      Forum Saati Paz 04 Ara. 2016, 8:08 am