HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    OTİSTİK VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN DÜŞÜNCE ŞEKİLLERİ

    Paylaş
    avatar
    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    yok OTİSTİK VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN DÜŞÜNCE ŞEKİLLERİ

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Ptsi 10 Mart 2008, 12:13 pm

    Detaylara Aşırı Takılma ve Geneli Kaçırma:

    Otistik çocukların ailelerinin hemen hepsinden duyulabilecek ortak bir şikayet, çocuklarının ufacık detaylara, örneğin bir araba markasına son derece duyarlı olabildikleridir. Etrafında olup bitenlerden tamamen habersiz durduğu anlarda bile, bu çocuklar bu markayı metrelerce mesafeden fark edip, elde edebilmek için herseyi yapabilirler. Bu detay merakı arabanın markasını okumak için caddeye fırlayıp üstüne gelen arabaları görememek noktasına kadar gidebilmektedir.

    Bu örnekte de olduğu gibi otistik çocuklar genellikle dısarıdan gelen uyaranları bir önem sırasına göre düzenleyememektedir. Bunun sonucu olarak da, kendileri için önemli olan ayrıntıya takılıp geneli kaybetmektedirler. Siz hayvanlara aşırı meraklı hatta takıntılı bir çocuğa, hayvanat bahçesinde geçen bir hikayeyi okurken, çocuk konu ile hiç ilgilenmeksizin sadece hayvanların resimlerine takılıp kalabilir.

    Zeka olarak daha ileri düzeydeki çocuklar harf, sayı, yazı gibi detaylara takılırken, zihinsel kapasitesi daha alt düzeydeki çocuklar, ip sallayıp onu izlemek veya ellerindeki bir objeyi sürekli ses çıkaracak şekilde bir yerlere vurmak şeklinde bir davranışa takılıp onun dışındaki şeyleri zihinlerine işlemeyi ihmal edebilmektedirler. Ancak bu tür problemleri dahi eğitimde pozitif bir yöne çevirmek çocuğun kapasitelerini kullanmak için çok önemlidir. Örnegin, bir dakikadan daha uzun süre oturmayan ve dikkat gerektiren hiçbir seyle ilgilenmeyen iki yaşindaki otistik çocuk için elektrikli aletlerin markalarına olan düşkünlüğünü keşfettikten sonra geliştirdiğimiz yöntem, onu 6 ay içinde dikkatini minimum 20 dakika toplayacak noktaya getirmemizin ilk basamağı olarak çok işe yaramıştır. Yöntem son derece basittir. Üstünde farklı sekillerde, Örneğin: Kare, üçgen, yıldız gibi delikler olan kovaya bu deliklere uygun şekilleri atmasını istemekteydik. Yerinde bile duramayan çocuk için, tek tek şekillere bakıp, bunları kovanın üstündeki deliklere uydurmaya çalışmak çok sabır ve dikkat isteyen bir işti. Bunu yaptırabilmek ve çocuğun dikkatini çekebilmek için her bir şeklin üstüne sevdiği markaların logosunu yapıştırdık. En sevdiği markanın logosunu taşıyan şekli, en sona saklayıp tüm şekilleri attıktan sonra ödül olarak onunla oynamasına izin verdik. Bir kez bu sevdiği şeyi yapmak için oturmaya başlayan çocuğun daha sonra başka şeyler içinde oturmasını sağlamak çok kolay olmuştur.

    Kaynak: SOS otizm kitabı

      Forum Saati Perş. 23 Kas. 2017, 11:50 pm