HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU

Similar topics


      ANLAM ÇIKARMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEK VE SOMUT DÜŞÜNME

      Paylaş
      avatar
      Herkonu Forum Sitesi
      Admin
      Admin

      Kayıt tarihi : 26/01/08
      Kadın
      Mesaj Sayısı : 1543
      Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
      Medeni Durumu : Evli
      Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
      Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
      söylediğin sözün mahkumusun.
      ________________________

      Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
      Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
      Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
      Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
      _______________________

      Körden DeğiL!! Nankörden,
      YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
      Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
      _______________________

      Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
      Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
      Ben Sadece,
      Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
      Site Puanı Site Puanı : 1337
      Rep Puanı Rep Puanı : 32

      yok ANLAM ÇIKARMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEK VE SOMUT DÜŞÜNME

      Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Ptsi 10 Mart 2008, 8:18 pm

      ANLAM ÇIKARMAKTA GÜÇLÜK ÇEKMEK VE SOMUT DÜŞÜNME

      Bu çocukların olaylardan anlam çıkarmakla ilgili bir problemleri vardır. Çünkü olayları parça parça yaşıyor gibidirler. Yani bir olayı belli bir akışı olan bir film gibi değilde sanki birbirinden kopuk film kareleri gibi yaşamaktadırlar. Dolayısı ile olaylar arasında sebeb sonuç iliskisi kurmak ve bir anlam çıkarmakta çok güçlük çekerler. Örneğin, bir eşyayı çekince üstündekilerin devrileceğini tekrar tekrar tecrübe etmiş olsa bile bu olayları muhtemelen kopuk kopuk yaşamış olduğu için her seferinde aynı hatayı yapabilecektir. Bu nedenle sebeb sonuç ilişkisini kurabileceği şekildeki şartlanmalarla düzenlenmiş eğitim çalışmaları bu alanı geliştirmekte fayda sağlayacaktır.

      Daha yüksek düzeyde zihinsel kapasitelere sahip çocukların da aynı parça parça algılamayı daha karmaşık alanlarda yaşadıklarını görebiliriz. Örneğin; çocuk üç farklı resim ile gösterilen bir hikayeyi belli bir mantık sırasına göre dizmekte güçlük çekebilir. Çocuğun eli pislemiş, yıkıyor, kuruluyor şeklindeki bir sıralamayı yapamayabilir. Çünkü bu çocuklar, düşüncelerle davranışlar arasında bağlantı kurmakta güçlük çekerler ve durumları en somut hali ile algılar ve anlarlar. Pek çok otistik çocuk konuşmayı öğrenir ve oldukça yüksek bir zihinsel bir kapasitede sergileyebilir. Ancak bu çocuklar bile soyutlama becerilerindeki zayıflıktan dolayı dili tüm anlamları ile kavrayamazlar. Örneğin, deyimler ile ifade edilmeye çalışılan soyut anlamı çıkaramayan bir çocuk „ Senin de, çenen çok düştü bu aralar“ gibi bir lafın ardından huzursuz ve endişeli bir şekilde yerde çenesini aramaya başlayabilmektedir.

      Bu nedenle konuşma ile ilgili hayli aşama kaydetmiş bile olsa, pek çok otistik çocuk ile eğitim çalışmaları sırasında deyimlerle çalışmalar çok faydalı olmaktadır.

      Kaynak: SOS Otizm kitabı

        Forum Saati Salı 25 Tem. 2017, 10:33 am