HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    BAŞKALARININ NİYETLERİNİ VE AKILLARINDAN GEÇENLERİ ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKME

    Paylaş
    avatar
    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    yok BAŞKALARININ NİYETLERİNİ VE AKILLARINDAN GEÇENLERİ ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKME

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Ptsi 10 Mart 2008, 10:16 pm

    BAŞKALARININ NİYETLERİNİ VE AKILLARINDAN GEÇENLERİ ANLAMAKTA GÜÇLÜK ÇEKME:

    Bu çocuklar kendilerini başkalarının yerine koyamazlar ve başkalarının aklından geçenlerin ne olabilecegini ve niyetlerini anlamakta güçlük çekerler. Dolayısı ile oldukça iyi bir gelişim göstermiş olsalar ve zihinsel kapasiteleri çok iyi gelişmiş dahi olsa bu çocuklar başkaları tarafından kolaylıkla aldatılabilirler. Bu nedenle sınıfta arkadaşları tarafından olumsuz davranışlara kolaylıkla yönlendirilebilirler; bu davranışın suçlusu arandığında da herkes bir şekilde kandırma yollarına başvurarak kendini kurtarabilirken bu çocuklar kandırma becerileride gelişmemiş olduğu için ortada tek başlarına kalıverirler. Çünkü başkalarının zihnindekileri bir şekilde değiştirebileceklerini düşünemezler. Bu zihinsel esnekliğe sahip olamama durumu ile ilgili olarak Mesibov`un kitaplarında anlattıgı, şu örnek verilebilir. Çalışabilecek yaşa gelmiş bir otistik gencin tüm çalışanlar iş başı yapmadan önce kıyafetlerini işyerinde giymesi problem yaratmaya başlamıştır. Çünkü çalışma başlamamış olsa bile etrafta başka insanlarda bulunabilmekte ve hoş olmayan durumlar doğmaktadır. Bu nedenle, kendisine bu durumun uygun olmadığı söylenmiş ve uyarılmıştır. Bunun üstüne ertesi gün gencin elbiselerini iş yerinin otoparkında çok daha geniş bir seyirci kitlesi önünde değiştirdiği görülmüştür. Bu hikayede de, olduğu gibi iyi düzeydeki otistik kişiler söylenenleri düz anlamı ile gayet iyi anlayabilmekle beraber, gerisinde yatan mantığı anlayamamaktadır. Pek çok anne baba hiçbir gelişimsel problemi olmayan çocuklarının kendilerini nasıl kandırmaya çalıştıklarına tanık olmuşlardır. Örneğin, kendisine hediye edilen yeni makası yatağına alıp onunla uyumak isteyen iki yaşındaki bir çocuğun bunu battaniyesine sararak annesinden saklayabileceği düsüncesini babası ile paylaşırken aniden odaya gelen annesi battaniyenin altında ne olduğunu sorar. Çocuk, saklanan bir makas cevabını verebilir. Bu mantık çerçevesinde cevap verme durumunun, otistik özellikler taşıyan bir çocuk için zeka yaşı yedi olduğunda bile aynı şekilde devam ettiği iddia edilmektedir.

    Zihin kuramı olarak adlandırılan bu teori şu örnekle test edilmiştir. Ayşe ve Ali adı verilen iki bebeğin iki çantası vardır ve otistik çocuğun gözü önünde bu bebeklerden Ayşe odadan çıkarılıp onun çantasındaki şeker Ali`nin çantasına konulmuştur. Sonra Ayşe tekrar otistik çocuğun bulundugu odaya getirilip çocuğa Ayşe şimdi şekeri yemek için hangi çantaya bakacak denildiğinde, çocuk Ali`nin çantasına demektedir. Çünkü otistik çocuk kendisini Ayşe`nin yerine koyup onun odada olmadığını ve şekerin yerinin değiştirildiğinden habersiz olduğunu düşünememektedir. Simon Baron Cohen (1993), aynı zeka yaşındaki Down sendromlu, otistik ve „normal“ çocuklara bu test düzeneklerini uyguladığında „normal“ ve Down Sendromlu çocukların doğru düşünce stratejisine sahip olabildikleri halde otistik çocukların başkasının düşüncesini fark edemediklerini dolayısı ile doğru sonuca varamadıklarını iddia etmektedir.
    Dolayısı ile zekadan farklı olarak değişik bir dünyayı algılama ve düşünce stratejisinden bahsetmek söz konusudur.

    Bu düşünce şekline bizim tanıdığımız hikayelerden biri ile örnek verilebilir. Kurnaz tilki ile aptal karga hikayesini anlattığınızda otistik özellikleri olan bir çocuk, karganın neden şarkı söylememesi gerektiğini bir türlü anlayamayacaktır.

    Kaynak: SOS Otizm Kitabı

      Forum Saati Çarş. 20 Eyl. 2017, 7:22 am