HERKONU FORUM SİTESİ

Herkonu Forum Sitesi'ne Hosgeldiniz.



Ailemize katilmak ister misiniz ? glsme

HERKONU


    İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR

    Paylaş
    avatar
    Herkonu Forum Sitesi
    Admin
    Admin

    Kayıt tarihi : 26/01/08
    Kadın
    Mesaj Sayısı : 1543
    Burç Sembolü : Burcunuzun Sembolü Lütfen
    Medeni Durumu : Evli
    Yasaklanma Sebebi Yasaklanma Sebebi : ---
    Sevdiğim Sözler Sevdiğim Sözler : Söylemediğin sözün hakimi,
    söylediğin sözün mahkumusun.
    ________________________

    Alim konuşuyorsa ; Bilirim susmasını ,
    Zalim konuşuyorsa ; Bilirim susmamasını !
    Cahil konuşuyorsa ; Bilirim susturmasını ,
    Bilmediğim konuda ; Bilirim konuşmamasını..
    _______________________

    Körden DeğiL!! Nankörden,
    YüzSüzden DeğiL!! 2 YüzLüden,
    Tipi Bozuk OLandan DeğiL!! Sütü Bozuk OLandan Kork...
    _______________________

    Ne kimseyi bir Hırs UğRuna Satarım..
    Ne de Kimseye yaLakaLık Yaparım..
    Ben Sadece,
    Bendeki doğruLarı Yaşarım..!.
    Site Puanı Site Puanı : 1337
    Rep Puanı Rep Puanı : 32

    yok İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR

    Mesaj tarafından Herkonu Forum Sitesi Bir Ptsi 31 Mart 2008, 5:01 pm

    İLETİŞİM BECERİLERİNİ GELİŞTİRMEK İÇİN YAPILACAK ÇALIŞMALAR

    Genel ipuçları:

    • Eğitim dikkatli bir değerlendirmenin sonunda yapılmaya başlanmalıdır. Bu değerlendirmeyi yapıp çocuğunuza uygun aktiviteler seçecek kişi bu konuda uzman olmalıdır.

    • Akiviteler çocuğun gelişimsel düzeyine, dikkatini toplama süresine, hafıza kapasitesine ve el beceresine uygun olmalıdır.

    • Çocuğun gelişim düzeyinin üstündeki aktiviteler onu başarısız hissettireceğinden motivasyonunu azaltacaktır.

    • Eğitimde kullandığınız dil çocuğun düzeyine uygun olmalıdır. İletişim problemi olan çocuk için kısa ve net cümleler kullanmak önemlidir.

    • Çocukla çalışmanızı belirli bir rutine oturtmanız uygun olacaktır.

    • Çalışma için çocuğunuzun aç ve uykusuz olmadığı bir saati seçin ve bunda tutarlı olmaya çalışın.

    • Sizin için de uygun olan bir zaman seçin ki, siz de dikkatinizi toplayabilecek durumda olun.

    • Birden çok çocuğunuz var ise, onların beraber oynaması da önemlidir. Ancak iletişim problemi olan çocuk ile çalışmak yoğun ilgi vermeyi gerektirdiğinden iki çocuk ile beraber oynamak daha sonraya ertelenebilir.

    • Bir tek uzun çalışma seansı yapmaktansa 2 kısa seans (10-15 dk) yapmaya çalışın.

    • Çocuk ile konuşurken onun göz seviyesine inin ve ona bakarak konuşun. Göz göze gelebileceğiniz bir masada karşılıklı oturun.

    • Çocuğunuza komut verirken çok kısa ve net cümleler kurun. Özellikle komut kelimesini "buraya gel" gibi, vurgulayarak söyleyin.

    • Eğitim için ayırdığınız oyuncakları bir köşede tutun. Hepsini birden çıkarmayın, çıkardığınız oyuncakların parçalarını da tek tek verin ki, çocuğun dikkati dağılmasın.

    • Çevrede çocuğun dikkatini dağıtacak uyaranların olmamasına dikkat edin.

    • Oyun kurmayı planladığınız malzeme ile çocuğun önce serbestce oynayıp keşfetmesine izin verin.

    • Çocuğunuz sıkılmadan hedeflediğiniz oyunu kesecek şekilde ayarlayın. Ama başladığınız oyunu da bitirmeden kalkmasına izin vermeyin.

    • Her zaman aktiviteyi çocuğun bitirmesine fırsat verin. Eğer bir puzzle parçası yerlestiriyorsa ve yerini bulmakta güçlük çekiyorsa siz yerine götürün ama o yerleştirsin.

    • Özellikle başlangıçta beklemeyi başardığı ve oyunu bitirdiği için ödül verin.

    • Yine başlangıçta bu ödüller, bir yiyecek ya da tekerlek döndürmesine izin vermek gibi somut şeyler olabileceği gibi daha sonra sadece aferin sözü de olabilecektir.

    • Onun ilgilendiği noktada ilginizi yoğunlaştırıp, daha sonra kendi hedeflediğiniz oyuna ya da aktiviteye doğru geçiş yapın.

    • Tekrar ve pratik yapma, bir becerinin kazanılmasında çok önemlidir. Ancak çocuğu sıkmayacak kadar tekrar yapmaya özen gösterin.

    • Çocuğun dikkatini toplamasını kolaylaştırmak için abartılı mimikler, tonlamalar ve sesler çıkarmaktan kaçınmayın.

    • Dikkatini yoğunlaştıramazsa onu tekrar kendinize yönlendirip sorunuzu veya komutunuzu tekrarlayın.

    • Halen istediğiniz tepkiyi göstermiyorsa aktiviteyi tamamlamak için ihtiyaç duyduğu sözel ya da fiziksel yardımı yapın. Eğer ne yapacağını anlamamış veya dikkatini toplayamamışsa elinden tutup yaptırabilirsiniz.


    Kaynak: SOS Otizm Kitabı

      Forum Saati Cuma 22 Eyl. 2017, 11:34 am