Otizmde eğitim ve terapi
Adı ister eğitim olsun, ister terapi unutulmaması gereken çok önemli kurallar vardır.
- Her çocuk için aileyle yapılacak görüşmeler ve gözlemler sonrasında özel olarak geliştirilmiş programlar hazırlanmalı, hedefler belirlenmeli
ve bu hedefler 6 aydan daha uzun olmamak kaydıyla belli aralıklarla gözden geçirilmelidir.
- Dil öncesi etkinlikler için terapi düzenli ve devamlı olmalıdır.
- Aileye destek verilmelidir.
- Eğitim, çocuğun yaşamının her anında var olmalıdır.
- Eğitmenin, anne, baba ve çocuğun diğer yakınlarıyla alışverişte bulunması ve nasıl davranacakları konusunda onlara örnek olması
çok önemlidir.
- Terapinin eğlenceli olması şarttır. Mutlaka yapılması gereken çalışma ve tekrarlar dışında, çocuk için cazip ve eğlenceli oyunları da
içermelidir.
- Çocuk hiçbir zaman zorlanmamalı, etkinlikler olabildiğince kendiliğinden gelişmelidir.
- Siz öğretirken kendiliğinden oluşmuş başarıları da ödüllendirmeniz gerekir.
- Çocuğa ihtiyacı olandan daha fazla deneme yapma şansı verilmelidir.
- Terapi sırasında olabildiğince sessiz bir ortam hazırlanmalıdır ki, çocuk kendi sesini duyabilsin. Alıştırmalar ve direktifler için
gerekenden daha fazla konuşulmamalıdır.
- Çocukların devam ettikleri anaokulu, kreş veya yuvalarla, uygulanan eğitim programına dair bilgi alışverişinde bulunmalıdır.
- Çocukların okulları veya içinde bulundukları diğer faaliyetler, çeşitli ortamlar, gruplar ( dans, jimnastik, yüzme grupları ) ve diğer
organizasyonların sorumluları ile yakın ilişki içinde bulunulmalı ve buralarda çıkabilecek sorunlar için çareler üretilmelidir.
Kaynak; DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ ( YAĞMUR ÇOCUKLAR - Otizm Nedir? ) Kitabı
Adı ister eğitim olsun, ister terapi unutulmaması gereken çok önemli kurallar vardır.
- Her çocuk için aileyle yapılacak görüşmeler ve gözlemler sonrasında özel olarak geliştirilmiş programlar hazırlanmalı, hedefler belirlenmeli
ve bu hedefler 6 aydan daha uzun olmamak kaydıyla belli aralıklarla gözden geçirilmelidir.
- Dil öncesi etkinlikler için terapi düzenli ve devamlı olmalıdır.
- Aileye destek verilmelidir.
- Eğitim, çocuğun yaşamının her anında var olmalıdır.
- Eğitmenin, anne, baba ve çocuğun diğer yakınlarıyla alışverişte bulunması ve nasıl davranacakları konusunda onlara örnek olması
çok önemlidir.
- Terapinin eğlenceli olması şarttır. Mutlaka yapılması gereken çalışma ve tekrarlar dışında, çocuk için cazip ve eğlenceli oyunları da
içermelidir.
- Çocuk hiçbir zaman zorlanmamalı, etkinlikler olabildiğince kendiliğinden gelişmelidir.
- Siz öğretirken kendiliğinden oluşmuş başarıları da ödüllendirmeniz gerekir.
- Çocuğa ihtiyacı olandan daha fazla deneme yapma şansı verilmelidir.
- Terapi sırasında olabildiğince sessiz bir ortam hazırlanmalıdır ki, çocuk kendi sesini duyabilsin. Alıştırmalar ve direktifler için
gerekenden daha fazla konuşulmamalıdır.
- Çocukların devam ettikleri anaokulu, kreş veya yuvalarla, uygulanan eğitim programına dair bilgi alışverişinde bulunmalıdır.
- Çocukların okulları veya içinde bulundukları diğer faaliyetler, çeşitli ortamlar, gruplar ( dans, jimnastik, yüzme grupları ) ve diğer
organizasyonların sorumluları ile yakın ilişki içinde bulunulmalı ve buralarda çıkabilecek sorunlar için çareler üretilmelidir.
Kaynak; DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ ( YAĞMUR ÇOCUKLAR - Otizm Nedir? ) Kitabı
DOÇ. DR. BARIŞ KORKMAZ Kimdir?
Dr. Barış Korkmaz, ilk ve orta öğrenimini İzmir Bornova Anadolu Lisesi'nde tamamladı. Ege Üniversitesi Tıp Fakültesi'ni bitirdi.
Cerrahpaşa Tıp Fakültesi Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda nöroloji ihtisası yaptı. 1986'dan itibaren çocuk nörolojisi ve çocukluğun
gelişimsel bozukluklarıyla ilgilendi. 1989'da Edinburgh'da otizm, konuşma ve öğrenme bozuklukları üzerine eğitim gördü.
1991'de Cerrahpaşa Nöroloji Ana Bilim Dalı'nda uzman olarak göreve başladı. New York'ta Prof. Dr. Isabelle Rapin ile
çalışarak otizm ve gelişimsel disfaziler üstüne bilgi ve deneyimini artırdı. 1993'te Nöroloji doçenti, 1995'te yan dal ihtisası
olarak çocuk nörolojisi uzmanı oldu. Uluslararası Çocuk Nöroloji derneği ve Davranış Fenotipleri Derneği üyesi olan
Doç. Dr. Barış Korkmaz'ın otizm, gelişimsel disfaziler ve çocukluk çağı epilepsileri üzerine 60'tan fazla eseri vardır.